23 June 2011

Kursus Kahwin

Alhamdulillah.. Aku dah dapat sijil kahwin setelah 2 hari menjalani kursus dengan jayanya. Dengan rasminya, aku telah mengambil satu langkah untuk membina masjid. Bleh kahwin dah la, tapi rasa macam ilmu tak cukup lagi la.

Masa kursus hari tu, aku nampak 2 3 orang yang agak berusia join kursus kahwin jugak. Pelik. Tak kan baru nak kahwin kan? Lepas tu, kawan sekursus aku ada bagitau, kena ambik kursus kali kedua kalau nak berkahwin kali kedua. Betul ke? Aku tak tau la plak. 

Aku pon tak tau la, banyak ke sikit ilmu yang aku dapat. Biasa la, kat tempat orang. Bahasa memang lain, kadang2 tak faham sangat. Kalu sik paham, knapa sik tanya? Orang Sarawak cakap macam tu la. Dah dekat setahun aku kat sini, tapi masih tak faham2 lagi. Terbelit lidah jugak la nak belajar cakap Sarawak.

Harap2 jalan untuk menuju masjid ni akan dipermudahkan oleh-Nya di samping bersedia untuk memberi yang terbaik dan menerima segala kekurangan pasangan aku. Insyaallah..

p/s : tak sabar nak kahwin dah ni..hehe

3 comments:

  1. Pembetulan: bukan sijil kahwin but Sijil Kursus Kahwin..heheheh..dah tak sabor2 nampak!!!

    ReplyDelete
  2. sama jela..sijil utk kawen..

    ReplyDelete
  3. Agak2 bulan puasa ada buat Kursus Kawin x ek?

    ReplyDelete